Gegevens opslaan

Bent u klaar met het invullen van een scherm, dan kunt u de gegevens bevestigen en opslaan. Klik hiervoor op 'Akkoord' of druk op 'F3'. U ziet dan in het menu (aan de linkerkant van uw scherm) dat het onderwerp is afgevinkt. De ingevulde gegevens kunt u nog wijzigen zolang u de aangifte nog niet hebt verzonden.

 

U hoeft uw aangifte niet in 1 keer in te vullen. Ook als u tussentijds stopt, worden de ingevulde gegevens bewaard. U kunt op een later tijdstip verdergaan met de aangifte. Kies daarvoor op het scherm 'Wat gaat u doen?' voor deze mogelijkheid.

 

Waar kunt u de gegevens terugvinden?

Via de knop 'Instellingen' onder aan het scherm kunt u zien waar uw gegevens worden opgeslagen.

 

Naam van het bestand

In het aangifteprogramma kunt u alleen de aangifte openen waaraan u het laatst hebt gewerkt en die dus als laatste is opgeslagen. Alle aangiften die u verzendt, worden daarom automatisch bewaard als printversie. Zo kunt u altijd beschikken over de gegevens van de verzonden aangiften.

 

De naam van de bestanden van de printversies is als volgt opgebouwd:

 

Voorbeelden

 

Wilt u een printversie openen? Op het moment van verzenden krijgt u een melding waarin staat waar de verzonden aangifte wordt opgeslagen. Ook op het scherm 'Afsluiting' staat waar de printversies zijn opgeslagen. Werkt u met Windows, dan vindt u de printversies in de map Mijn documenten\Belastingdienst\Aangifte loonheffingen\2018\Printversies.

 

Let op!

Als u een printversie opent, krijgt u een tekstbestand. De printversies openen dus niet in het aangifteprogramma.

 

Hoe wijzigt u de map waarin uw gegevens worden opgeslagen?

Alleen als u nog geen gegevens hebt ingevuld of overgenomen, kunt u de map wijzigen waarin uw gegevens worden opgeslagen:

 

Hebt u al gegevens ingevuld of overgenomen? Dan kunt u de map waarin de gegevens worden opgeslagen alleen wijzigen als u een nieuwe aangifte voor een ander loonheffingennummer opent:

 

Zie ook